DEREBOĞAZI İÇİN ANKARA'DA GÜÇ BİRLİĞİ: BURDUR VE ISPARTA MİLLETVEKİLLERİ BAKAN URALOĞLU İLE GÖRÜŞTÜ

ISPARTA 25.06.2026 - 00:49, Güncelleme: 25.06.2026 - 00:49
 

DEREBOĞAZI İÇİN ANKARA'DA GÜÇ BİRLİĞİ: BURDUR VE ISPARTA MİLLETVEKİLLERİ BAKAN URALOĞLU İLE GÖRÜŞTÜ

​Son yıllarda artan ölümlü trafik kazalarıyla gündemden düşmeyen ve bölge halkının uzun süredir duble yol olmasını beklediği Isparta-Antalya Dereboğazı yolu için siyasi girişimler hız kazandı. Projenin hızlandırılması için bu kez Burdur milletvekili de devreye girdi.
​Isparta, Burdur ve Antalya illerini birbirine bağlayan, ancak son dönemde yaşanan can kayıplı kazalar nedeniyle kamuoyunda büyük tepki toplayan Dereboğazı yolunun duble yol yapılması için Ankara'da önemli bir zirve gerçekleşti. ​Isparta Milletvekili Osman Zabun ve Burdur Milletvekili Mustafa Oğuz, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu’nu ziyaret ederek bölgedeki kritik yol projelerini masaya yatırdı. ​Bakanlıktan Projelere Pozitif Yaklaşım ​Görüşmenin ardından açıklamalarda bulunan Isparta Milletvekili Osman Zabun, Isparta ve çevresinde devam eden ulaştırma yatırımlarının son durumunu Bakan Uraloğlu ile detaylıca değerlendirdiklerini belirtti. Zabun, toplantıda öne çıkan başlıkları şu şekilde sıraladı: ​Isparta - Burdur Dostluk Yolu: İnşaat ve çalışmaların son durumu incelendi. ​Dereboğazı Yolu (Kargı Tüneli Bölümü): Isparta-Antalya yolunun Kargı tüneline kadar olan bölümündeki çalışmalar ve ilerlemeler değerlendirildi. ​Isparta - Konya Yolu: Gelendost bölgesindeki yol çalışmalarının hızlandırılması ele alındı. ​Dereboğazı'nın Kalan Kısmı İçin İhale Süreci Konuşuldu ​Özellikle Dereboğazı yolunun kazalara davetiye çıkaran ve henüz tamamlanmayan kısımları için kritik bir adım atıldığını ifade eden Zabun, "Isparta Antalya Dereboğazı yolunun kalan kısmının ihalesinin yapılması sürecini sayın bakanımızla ayrıntılı olarak görüştük" dedi. ​Siyasi Girişimlere "Komşu" Desteği ​Dereboğazı yolunun sadece Isparta'yı değil, Burdur ve Antalya'yı da yakından ilgilendiren bölgesel bir sorun olduğuna dikkat çeken Zabun, Ankara'daki temaslarda kendisini yalnız bırakmayan mevkidaşına ve Bakan Uraloğlu'na teşekkür etti. Zabun açıklamasını şu sözlerle tamamladı: ​"Görüşmemize eşlik ederek destek veren Burdur Milletvekilimiz Sayın Mustafa Oğuz’a ve sürecin hızlandırılması dair pozitif bir yaklaşım ortaya koyan Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Sayın Abdülkadir Uraloğlu’na hemşehrilerimiz adına teşekkür ediyorum." ​Bölge halkı, iki komşu ilin milletvekillerinin başlattığı bu ortak girişimin, yıllardır yılan hikâyesine dönen Dereboğazı yolundaki çalışmaları nihayete erdirmesini bekliyor.
​Son yıllarda artan ölümlü trafik kazalarıyla gündemden düşmeyen ve bölge halkının uzun süredir duble yol olmasını beklediği Isparta-Antalya Dereboğazı yolu için siyasi girişimler hız kazandı. Projenin hızlandırılması için bu kez Burdur milletvekili de devreye girdi.

​Isparta, Burdur ve Antalya illerini birbirine bağlayan, ancak son dönemde yaşanan can kayıplı kazalar nedeniyle kamuoyunda büyük tepki toplayan Dereboğazı yolunun duble yol yapılması için Ankara'da önemli bir zirve gerçekleşti.

​Isparta Milletvekili Osman Zabun ve Burdur Milletvekili Mustafa Oğuz, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu’nu ziyaret ederek bölgedeki kritik yol projelerini masaya yatırdı.

​Bakanlıktan Projelere Pozitif Yaklaşım

​Görüşmenin ardından açıklamalarda bulunan Isparta Milletvekili Osman Zabun, Isparta ve çevresinde devam eden ulaştırma yatırımlarının son durumunu Bakan Uraloğlu ile detaylıca değerlendirdiklerini belirtti. Zabun, toplantıda öne çıkan başlıkları şu şekilde sıraladı:

​Isparta - Burdur Dostluk Yolu: İnşaat ve çalışmaların son durumu incelendi.

​Dereboğazı Yolu (Kargı Tüneli Bölümü): Isparta-Antalya yolunun Kargı tüneline kadar olan bölümündeki çalışmalar ve ilerlemeler değerlendirildi.

​Isparta - Konya Yolu: Gelendost bölgesindeki yol çalışmalarının hızlandırılması ele alındı.

​Dereboğazı'nın Kalan Kısmı İçin İhale Süreci Konuşuldu

​Özellikle Dereboğazı yolunun kazalara davetiye çıkaran ve henüz tamamlanmayan kısımları için kritik bir adım atıldığını ifade eden Zabun, "Isparta Antalya Dereboğazı yolunun kalan kısmının ihalesinin yapılması sürecini sayın bakanımızla ayrıntılı olarak görüştük" dedi.

​Siyasi Girişimlere "Komşu" Desteği

​Dereboğazı yolunun sadece Isparta'yı değil, Burdur ve Antalya'yı da yakından ilgilendiren bölgesel bir sorun olduğuna dikkat çeken Zabun, Ankara'daki temaslarda kendisini yalnız bırakmayan mevkidaşına ve Bakan Uraloğlu'na teşekkür etti. Zabun açıklamasını şu sözlerle tamamladı:

​"Görüşmemize eşlik ederek destek veren Burdur Milletvekilimiz Sayın Mustafa Oğuz’a ve sürecin hızlandırılması dair pozitif bir yaklaşım ortaya koyan Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Sayın Abdülkadir Uraloğlu’na hemşehrilerimiz adına teşekkür ediyorum."

​Bölge halkı, iki komşu ilin milletvekillerinin başlattığı bu ortak girişimin, yıllardır yılan hikâyesine dönen Dereboğazı yolundaki çalışmaları nihayete erdirmesini bekliyor.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve siteye yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.