Risk Grubundakiler İçin Kritik Sıcak Hava Uyarısı

SAĞLIK 23.06.2026 - 00:11, Güncelleme: 23.06.2026 - 00:11
 

Risk Grubundakiler İçin Kritik Sıcak Hava Uyarısı

İl Sağlık Müdürlüğü, aşırı sıcak havaların çeşitli sağlık sorunlarına yol açabileceği uyarısında bulunarak vatandaşların gerekli tedbirleri almasını istedi.
Yapılan açıklamada, sıcaklık ve nem artışına bağlı olarak vücut ısısının yükseldiği, normal şartlarda terleme yoluyla dengelenen vücut ısısının aşırı sıcaklarda yeterince kontrol altında tutulamayabileceği ifade edildi. Özellikle yaşlılar, bebekler ve kronik hastalığı bulunan kişilerde bu durumun ciddi sağlık sorunlarına neden olabileceği belirtildi. Açıklamada; yalnız yaşayan 65 yaş ve üzerindeki kişiler, dört yaşından küçük çocuklar, hamileler, açık alanda çalışanlar, aşırı kilolu bireyler, kronik hastalığı bulunanlar, sürekli ilaç kullananlar, sokak çocukları ve evsizlerin aşırı sıcaklardan en fazla etkilenen gruplar arasında yer aldığı kaydedildi. Özellikle kronik hastalığı bulunan ve yalnız yaşayan yaşlıların en yüksek risk grubunu oluşturduğu vurgulandı. İl Sağlık Müdürlüğü, vatandaşların günün en sıcak saatleri olan 10.00 ile 16.00 arasında zorunlu olmadıkça dışarı çıkmamalarını önerdi. Açık alanda çalışmak zorunda olan kişilerin ise güneş altında uzun süre kalmamaları, aşırı fiziksel hareketlerden kaçınmaları ve sıvı tüketimine dikkat etmeleri gerektiği belirtildi. Açıklamada ayrıca açık renkli ve hafif kıyafetlerin tercih edilmesi, güneş gözlüğü ve şapka kullanılması, yoğun fiziksel aktivitelerin sabah ve akşam saatlerinde yapılması gerektiği ifade edildi. Bebeklerin, çocukların, engellilerin ve hayvanların park halindeki araçlarda kesinlikle bırakılmaması gerektiği hatırlatıldı. Beslenme ve sıvı tüketimine ilişkin uyarıların da yer aldığı açıklamada, susuzluk hissi olmasa bile günlük en az 2-2,5 litre sıvı tüketilmesi gerektiği belirtildi. Yağlı ve ağır yiyeceklerden kaçınılması, sebze ve meyve tüketiminin artırılması tavsiye edilirken, kahve, çay, gazlı içecekler ve alkol yerine su, süt, ayran ve meyve suyu gibi içeceklerin tercih edilmesi önerildi. İl Sağlık Müdürü Dr. Mustafa Serhat Küçükcoşkun, aşırı sıcakların olumsuz etkilerinden korunmak için vatandaşların belirtilen önlemlere titizlikle uymalarının önem taşıdığını kaydetti.
İl Sağlık Müdürlüğü, aşırı sıcak havaların çeşitli sağlık sorunlarına yol açabileceği uyarısında bulunarak vatandaşların gerekli tedbirleri almasını istedi.

Yapılan açıklamada, sıcaklık ve nem artışına bağlı olarak vücut ısısının yükseldiği, normal şartlarda terleme yoluyla dengelenen vücut ısısının aşırı sıcaklarda yeterince kontrol altında tutulamayabileceği ifade edildi. Özellikle yaşlılar, bebekler ve kronik hastalığı bulunan kişilerde bu durumun ciddi sağlık sorunlarına neden olabileceği belirtildi.

Açıklamada; yalnız yaşayan 65 yaş ve üzerindeki kişiler, dört yaşından küçük çocuklar, hamileler, açık alanda çalışanlar, aşırı kilolu bireyler, kronik hastalığı bulunanlar, sürekli ilaç kullananlar, sokak çocukları ve evsizlerin aşırı sıcaklardan en fazla etkilenen gruplar arasında yer aldığı kaydedildi. Özellikle kronik hastalığı bulunan ve yalnız yaşayan yaşlıların en yüksek risk grubunu oluşturduğu vurgulandı.

İl Sağlık Müdürlüğü, vatandaşların günün en sıcak saatleri olan 10.00 ile 16.00 arasında zorunlu olmadıkça dışarı çıkmamalarını önerdi. Açık alanda çalışmak zorunda olan kişilerin ise güneş altında uzun süre kalmamaları, aşırı fiziksel hareketlerden kaçınmaları ve sıvı tüketimine dikkat etmeleri gerektiği belirtildi.

Açıklamada ayrıca açık renkli ve hafif kıyafetlerin tercih edilmesi, güneş gözlüğü ve şapka kullanılması, yoğun fiziksel aktivitelerin sabah ve akşam saatlerinde yapılması gerektiği ifade edildi. Bebeklerin, çocukların, engellilerin ve hayvanların park halindeki araçlarda kesinlikle bırakılmaması gerektiği hatırlatıldı.

Beslenme ve sıvı tüketimine ilişkin uyarıların da yer aldığı açıklamada, susuzluk hissi olmasa bile günlük en az 2-2,5 litre sıvı tüketilmesi gerektiği belirtildi. Yağlı ve ağır yiyeceklerden kaçınılması, sebze ve meyve tüketiminin artırılması tavsiye edilirken, kahve, çay, gazlı içecekler ve alkol yerine su, süt, ayran ve meyve suyu gibi içeceklerin tercih edilmesi önerildi.

İl Sağlık Müdürü Dr. Mustafa Serhat Küçükcoşkun, aşırı sıcakların olumsuz etkilerinden korunmak için vatandaşların belirtilen önlemlere titizlikle uymalarının önem taşıdığını kaydetti.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve siteye yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.