AŞURE GELENEĞİ SÜRÜYOR

ISPARTA 28.06.2026 - 17:54, Güncelleme: 28.06.2026 - 17:57
 

AŞURE GELENEĞİ SÜRÜYOR

.
Isparta Belediye Başkanı Şükrü Başdeğirmen, Güneykent Kasabası Baladız Mahallesi'ndeki Sinan Dede Türbesi ve Aliköy Köyünde Hatip Dede Türbesi'nde düzenlenen İmam Hüseyin Yas-ı Matem ve Aşure Günü programına katıldı. ​Muharrem ayı dolayısıyla aşure ve yemek ikramları devam ediyor. Güneykent Kasabası Baladız Mahallesi'ndeki Sinan Dede Türbesi ve Aliköy Köyünde Hatip Dede Türbesi'nde İmam Hüseyin Yas-ı Matem ve Aşure Günü programları gerçekleştirildi. Her iki etkinliğe Isparta Valisi Abdullah Erin, Belediye Başkanı Şükrü Başdeğirmen, belediye başkan yardımcıları ile belediye meclis üyeleri de katıldı. ​Vali Abdullah Erin, Belediye Başkanı Şükrü Başdeğirmen, Güneykent Kasabası Baladız Mahallesi'ndeki programda vatandaşlarla sohbet edip, Sinan Dede Türbesi'nde dua etti. ​Aliköy Köyü'nde aşure programı düzenlendi ​Vali Abdullah Erin ve Belediye Başkanı Şükrü Başdeğirmen, Aliköy Köyü'ndeki programda da vatandaşlarla bir araya geldi. Başkan Başdeğirmen, burada vatandaşlarla sohbet ederken, programa Ispartalılar, Eğitim, Kültür, Yardımlaşma, Dayanışma ve Turizm Vakfı (ISVAK) İpek Dereli Türk Müziği Topluluğu üyeleri de katıldı. Başkan Başdeğirmen, topluluk üyeleriyle yakından ilgilenerek, "İyi ki geldiniz. İyi ki bu geleneklerimizi görüyorsunuz. Isparta'mız çok renkli bir yer. Hiç ayrımcılık olmayan bir yer. Her yıl bu aşure burada kaynatılır. Dün Yakaören'de 13 bin kişi yemek ve aşure yedi. Isparta'mızın köylerinde 8 aşure programı olur, bir tanesine siz denk geldiniz. Şeref verdiniz" diye konuştu. ​"Rahmetli Demirel'in o güzel giyimi Isparta'ya yansımış" ​Topluluk üyeleri de "Rahmetli Cumhurbaşkanımız Süleyman Demirel'in görüntüsü, dikkati ve o güzel giyimi Isparta'ya yansımış. Isparta'yı da giydirmiş" dediler. ​"Isparta'yı farklı bir noktaya getirdiniz" ​Vatandaşlar ise, Başkan Başdeğirmen'in Isparta'yı farklı bir noktaya getirdiğini belirterek, hizmetlerinden dolayı teşekkürlerini iletti. ​Belediye Başkanı Şükrü Başdeğirmen, Hatip Dede Türbesi'nde dua etti. ​Aydemir: "Etkinliğimizi devam ettireceğiz" ​Aliköy Köyü dedelerinden Ali Aydemir, programa katılan Vali Abdullah Erin ve Belediye Başkanı Şükrü Başdeğirmen'e teşekkür etti. Aydemir, "Kerbela şehidimiz İmam Hüseyin ve tüm Kerbela şehitlerimiz için aşure lokması döküyoruz. Birlik ve beraberliğimizi daha da pekiştiriyoruz. Muharrem ayında aşure etkinliğimizi asırlardır devam ettiriyoruz. Bundan sonra da devam ettirmeye devam edeceğiz" dedi. ​Çakacı: "Bir olalım, diri olalım" ​Aliköy Köyü Muhtarı Ali Çakacı da İmam Hüseyin Yas-ı Matem ve Aşure Günü programına tüm köydeki vatandaşların katkısı olduğunu söyledi. Programa katılanlara teşekkür eden Çakacı, "Gelen herkesten Allah razı olsun. Burada amaç birlik ve beraberlik. Aşurenin manasını İslam alemi olarak iyi anlamamız lazım. Çünkü halen Kerbelalar devam ediyor. Bugün dünyanın tüm coğrafyasında Müslümanlar azap çekiyor, Müslüman kardeşlerimiz ölüyor. Bir olma, iri olma, diri olma zamanımız geldi. Bir olalım, diri olalım. Aşure etkinliğimize katılan sayın valimize, sayın belediye başkanımıza ve tüm misafirlerimize teşekkürler" görüşlerinde bulundu.
.
Isparta Belediye Başkanı Şükrü Başdeğirmen, Güneykent Kasabası Baladız Mahallesi'ndeki Sinan Dede Türbesi ve Aliköy Köyünde Hatip Dede Türbesi'nde düzenlenen İmam Hüseyin Yas-ı Matem ve Aşure Günü programına katıldı. ​Muharrem ayı dolayısıyla aşure ve yemek ikramları devam ediyor. Güneykent Kasabası Baladız Mahallesi'ndeki Sinan Dede Türbesi ve Aliköy Köyünde Hatip Dede Türbesi'nde İmam Hüseyin Yas-ı Matem ve Aşure Günü programları gerçekleştirildi. Her iki etkinliğe Isparta Valisi Abdullah Erin, Belediye Başkanı Şükrü Başdeğirmen, belediye başkan yardımcıları ile belediye meclis üyeleri de katıldı. ​Vali Abdullah Erin, Belediye Başkanı Şükrü Başdeğirmen, Güneykent Kasabası Baladız Mahallesi'ndeki programda vatandaşlarla sohbet edip, Sinan Dede Türbesi'nde dua etti. ​Aliköy Köyü'nde aşure programı düzenlendi ​Vali Abdullah Erin ve Belediye Başkanı Şükrü Başdeğirmen, Aliköy Köyü'ndeki programda da vatandaşlarla bir araya geldi. Başkan Başdeğirmen, burada vatandaşlarla sohbet ederken, programa Ispartalılar, Eğitim, Kültür, Yardımlaşma, Dayanışma ve Turizm Vakfı (ISVAK) İpek Dereli Türk Müziği Topluluğu üyeleri de katıldı. Başkan Başdeğirmen, topluluk üyeleriyle yakından ilgilenerek, "İyi ki geldiniz. İyi ki bu geleneklerimizi görüyorsunuz. Isparta'mız çok renkli bir yer. Hiç ayrımcılık olmayan bir yer. Her yıl bu aşure burada kaynatılır. Dün Yakaören'de 13 bin kişi yemek ve aşure yedi. Isparta'mızın köylerinde 8 aşure programı olur, bir tanesine siz denk geldiniz. Şeref verdiniz" diye konuştu. ​"Rahmetli Demirel'in o güzel giyimi Isparta'ya yansımış" ​Topluluk üyeleri de "Rahmetli Cumhurbaşkanımız Süleyman Demirel'in görüntüsü, dikkati ve o güzel giyimi Isparta'ya yansımış. Isparta'yı da giydirmiş" dediler. ​"Isparta'yı farklı bir noktaya getirdiniz" ​Vatandaşlar ise, Başkan Başdeğirmen'in Isparta'yı farklı bir noktaya getirdiğini belirterek, hizmetlerinden dolayı teşekkürlerini iletti. ​Belediye Başkanı Şükrü Başdeğirmen, Hatip Dede Türbesi'nde dua etti. ​Aydemir: "Etkinliğimizi devam ettireceğiz" ​Aliköy Köyü dedelerinden Ali Aydemir, programa katılan Vali Abdullah Erin ve Belediye Başkanı Şükrü Başdeğirmen'e teşekkür etti. Aydemir, "Kerbela şehidimiz İmam Hüseyin ve tüm Kerbela şehitlerimiz için aşure lokması döküyoruz. Birlik ve beraberliğimizi daha da pekiştiriyoruz. Muharrem ayında aşure etkinliğimizi asırlardır devam ettiriyoruz. Bundan sonra da devam ettirmeye devam edeceğiz" dedi. ​Çakacı: "Bir olalım, diri olalım" ​Aliköy Köyü Muhtarı Ali Çakacı da İmam Hüseyin Yas-ı Matem ve Aşure Günü programına tüm köydeki vatandaşların katkısı olduğunu söyledi. Programa katılanlara teşekkür eden Çakacı, "Gelen herkesten Allah razı olsun. Burada amaç birlik ve beraberlik. Aşurenin manasını İslam alemi olarak iyi anlamamız lazım. Çünkü halen Kerbelalar devam ediyor. Bugün dünyanın tüm coğrafyasında Müslümanlar azap çekiyor, Müslüman kardeşlerimiz ölüyor. Bir olma, iri olma, diri olma zamanımız geldi. Bir olalım, diri olalım. Aşure etkinliğimize katılan sayın valimize, sayın belediye başkanımıza ve tüm misafirlerimize teşekkürler" görüşlerinde bulundu.
Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve siteye yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.